Сьогодні застосування інтерактивних засобів поступово входить в навчальних процес у професійно-технічних навчальних закладах. Значна увага приділяється методам інтерактивного навчання із застосуванням комп’ютерних програм, що реалізують діяльнісний підхід до навчання.
Інтерактивні засоби навчання – це засоби організації активної взаємодії учнів і викладачів у навчальному процесі з метою досягнення визначених дидактичних результатів.
Одним із таких інструментів навчання є віртуальна інтерактивна дошка (онлайн-дошка, електронна дошка, стіна).
Отже, он-лайн дошка - принципово новий засіб для навчання, який при розумному використанні здатен привнести в заняття елементи новизни, підвищити інтерес учнів до набуття знань, полегшити викладачу завдання підготовки до занять.
Для викладачів онлайн-дошка може стати засобом:
- оцінки психологічного стану учнів;
- візуалізації інформації;
- організації проектної діяльності учнів;
- створення шкільних газет, оголошень;
- перевірки домашнього завдання;
- демонстрації навчальної інформації (правил, схем, алгоритмів, задач, завдань для розв’язування прикладів, додаткових файлів (презентацій, текстових документів, відеороликів);
- проведення комбінованих та нестандарних уроків.
- виконання групових завдань (наприклад, підписати елементи схеми будови двигуна автомобіля);
- проведення позакласних заходів.
Учні ж можуть:
- створювати кластери (спільноти) або опорні конспекти;
- представляти користувачеві інформацію в наочному вигляді;
- знижувати розмірність або стискати інформацію;
- підвищувати ІТ-компетентність
Сьогодні в Інтернеті є багато безкоштовних он-лайн дошок. Деякі з них представлені в презентації.
На даному блозі розміщено відео з сервісу Ютуб, в яких описуються особливості роботи із згаданими сервісами.
У підсумку хочу навести результати досліджень американського педагога Едгара Дейла, який досліджував процес сприйняття учнями різних типів інформації. Результати досліджень він подав у вигляді так званого конуса досвіду. Він зробив висновок, про те, що:
- слухати лекції на тему або читати матеріали по предмету - це найменш ефективний спосіб вивчити що-небудь;
- навчати інших і використовувати досліджуваний матеріал у власному житті це найбільш ефективний спосіб вивчити що-небудь.
А саме це досягається під час проектної діяльності, в тому числі за допомогою он-лайн дошки.
Тому застосування інтерактивних засобів навчання сприяє вдосконаленню навчально-виховного процесу, підвищенню ефективності педагогічної праці, поліпшенню якості знань, умінь, навичок учнів.
Презентація "Он-лайн дошка - електронний освітній засіб нового типу"
Презентація "Он-лайн дошка - електронний освітній засіб нового типу"
Немає коментарів:
Дописати коментар