вівторок, 23 жовтня 2018 р.

Сутність, функції та сфери використання освітніх блогів

Освітній блог – це інтернет-ресурс освітнього призначення, що має певну структуру сторінок, дизайн, який вирізняє його з поміж інших, та гіпертекстові посилання.
Сукупність блогів, являє собою блогосферу.

Освітні блоги виконують декілька функцій:
1) блог, як середовище навчання;
2) презентація результатів своєї професійної діяльності;
3) вирішення проблемних питань у професійній галузі.



Чому блог є більш зручним інструментом для педагога? Чим же блог відрізняється від сайту або ж від сторінки в соціальних мережах?



Порівняння сторінки педагога у соціальних мережах, веб-сайту та блогу
Ознака
Сторінка в соцмережі
Веб-сайт
Блог
Простота створення
Для створення не потрібно спеціальних знань
Потрібні знання мови HTML, комп’ютерної верстки, навички програмуванння
Для створення не потрібно спеціальних знань
Можливість створення структури
Немає
Є можливість створення структури сторінок
Є можливість створення структури сторінок
Розміщення текстової, графічної, мультимедійної, відео-інформації
+
+
+
Можливість коментування, ведення дискусії
+
Зазвичай можливість коментування дописів відсутня
+
Розміщення власних матеріалів без створення окремо електронного диску
-
Обсяг диску визначається умовами надання послуг хостинг провайдером
Електронний диск ємністю 15 Гбт
Інформація, що знаходиться в центрі уваги користувача
Інформація власної сторінки (новини, повідомлення тощо)
Інформація веб-сайту
Інформація блогу
Вартість користування
Безкоштовно
Є визначена ціна залежно від обсягу інформації на сайті, серверу де знаходиться сайт. Виняток становлять безкоштовні платформи, проте їх недолік – обмеження в обсязі інформації, можливостях дизайну і постійна нав’язлива реклама при перегляді сайту
Безкоштовно

Отже, блоги мають багато переваг перед соцмережами і веб-сайтами. 

Як можна використовувати блог у педагогічній діяльності? Навіщо він потрібен викладачу чи майстру виробничого навчання?

По-перше, для розміщення матеріалів та посилань на веб-ресурсі (розміщення та розповсюдження навчальних, методичних матеріалів та посилань на них);
По-друге, для участі (організації) в он-лайн дискусії (залишаючи коментар до вашого  повідомлення, ваші учні, колеги і батьки стають учасниками дискусії);
По-третє, для створення публікацій (створення  власної он-лайн- газети);
По-четверте, блог може стати дошкою оголошень (поширення віртуальних  оголошень);
По-п'яте, блог педагога - це пульт управління учнівськими блогами (допомога  учням у створенні власних блогів);
По-шосте, розмістивши на блозі план майбутнього уроку, викладач дає змогу учням заздалегідь підготуватися до нього;
По-сьоме, блог включає засоби мультимедіа, тому може слугувати для демонстрації наочності на уроці, вбудовані  відеоматеріали, презентації, аудіо лекції – це колекція технічних засобів навчання для уроку;
По-восьме, блог - помічник викладача як організатора (для організації і проведення позакласних  заходів);
По-дев'яте, на блозі є можливість зворотнього зв'язку (для тісного контакту з учнями, колегами, батьками);
І нарешті, блог - це справжній інтерактивний сайт (використовуючи можливості  гіперпосилань, архівування, вбудованих мультимедіа, можна створити сучасний інтерактивний  веб-сайт)

Отже, створення освітнього  блогу є одним із засобів підвищення ІКТ-компетентності педагога.

Немає коментарів:

Дописати коментар