вівторок, 18 грудня 2018 р.

Впровадження тесту як інструменту вимірювання навчальних досягнень учнів і ефективності навчального процесу – процес складний і вимагає доволі серйозного підготовчого етапу. 
Пропоную почати зі зясування «Що ж назвивають педагогічним тестом?»
Педагогічний тест – це система завдань специфічної форми, змісту, зростаючої складності, що дає змогу виміряти рівень знань, умінь і навичок учнів.
Перевага застосування тесту.
Іспит дає суб'єктивну оцінку, яку важко порівнювати для різних педагогів, різних навчальних дисциплін і різних навчальних закладів. Тест дає кількісну оцінку, незалежну від особистості педагога, що дає змогу об'єктивно визначати рівень підготовки кожного учня.

Використання тесту під час іспиту. За допомогою іспиту вибірково перевіряють знання екзаменованого учня. Наприклад, є 30 білетів з якогось предмету. Отже, учень демонструє викладачеві тільки 1/30 своїх знань. Хіба у викладача при цьому може бути впевненість, що той, хто складає іспит, знає інші 29 частин курсу так само добре? Адже не виключена ситуація, коли учень іншу частину курсу взагалі не знає. Тоді як тест, що складається з великої кількості запитань, охоплює весь предмет загалом і тому дає інформацію про знання кожним учнем всього курсу.
Розробка тестів має здійснюватися, враховуючи певні правила (основні та рекомендовані).
  • По-перше, тест має бути валідним. Валідність – міра відповідності тесту вимірюваним знанням, умінням і навичкам, стандартам і програмам навчання, для перевірки яких розроблено тест, а також результатам тестування.
  • По-друге, тест повинен мати шкалу. Шкала тесту – здатність тесту відображати результати навчальних досягнень згідно із встановленою шкалою оцінок або балів.
  • По-третє, тест повинен бути репрезентативним. Репрезентативність тесту – міра повноти охоплення завданнями навчального матеріалу, програми, різних рівнів навчання.

Щодо рекомендованих правил, то:
  • По-перше, кожне завдання тесту повинне бути функціонально завершеним, тобто перевіряти конкретне знання, уміння або навичку.
  • По-друге, бажано використати просту граматично правильну стверджувальну форму завдання у вигляді однієї пропозиції з 5-20 слів.
  • По-третє, бажано будувати відповіді однакової форми й довжини.
  • По-четверте, числові відповіді бажано впорядковувати за зростанням або убуванням, а якщо відповідь легко обчислити, то вона не повинна бути зазначена першою.

Кількість тестових завдань у тесті (довжина тесту) повинна складати 30-50.
Середній час тестування повинен становити 10-15 хвилин. (від 0,5 до 2 хвилин на питання).

Для створення комп'ютерних тестів рекомендується програма TestW2.
Програма служить для комп’ютерного тестування знань та навичок учнів з будь-якого предмета.
До складу системи входять:
  • Test-W2 – контрольно-діагностична оболонка;
  • Converter – перетворення тестів Test-W в формат Test-W2;
  • Editor – редактор тестів,
  • Result – протокол результатів тестування, створюється автоматично, тільки для читання.

Для роботи з системою Test-W2 не потрібні спеціальні знання, окрім основ роботи з Microsoft Windows та базових понять роботи з будь-яким текстовим редактором.
Система Test-W2 працює під керуванням операційної системи Windows’XP, 7. На інших версіях не перевірялось.
Для використання системи достатньо розархівувати  її файли на комп’ютер.

Немає коментарів:

Дописати коментар