вівторок, 3 січня 2017 р.

Використання Інтернет-сервісів у навчальному процесі

Сучасний учень живе в світі Інтернету, соціальних мереж, блогів, цифрового аудіо та відео контенту, що дає йому можливість з одного боку мати необмежений доступ до кращих світових навчальних ресурсів, а з іншого дозволяє підтримувати комунікацію з педагогом у будь-який час, в будь-якому місці.
Тому ми неминуче приходимо до того, що викладач має бути інформаційно-компетентним. Завдання сучасного вчителя - не стільки надати учневі знання відповідно до затвердженого навчального плану, а й забезпечити його життєво важливими навичками роботи з інформацією, умінням ефективно взаємодіяти з педагогом та іншими учнями, в тому числі через Інтернет, а також постійно розвиватися і вчитися самостійно.
Для ефективної роботи в сучасних умовах викладачу та майстру виробничого навчання у ПТНЗ необхідно використовувати технології, які дозволяють швидше і зручніше працювати з інформацією, планувати свою роботу, підтримувати комунікацію, розширюють можливості навчальної та виробничої діяльності.
Робота учнів у інтернет-середовищах повинна бути спланована методично грамотно, адже одна лише наявність доступу до них не є гарантом швидкої та якісної освіти. Тому виникає гостра необхідність в розробці нових методик навчання за допомогою Інтернету. Тут у пригоді педагогам стають безкоштовні Інтернет-сервіси.
Визначимо, що Інтернет-сервіси - це сайти, що представляють в основному безкоштовні послуги для аудиторії інтернету.
Відповідно освітні Інтернет-сервіси - це сайти, що педагоги можуть викоритовути для створення електнонних дидактичних матералів.
Використання електронних дидактичних матеріалів дозволяє педагогу:
- ідивідуалізувати, диференціювати та інтенсифікувати процес навчання (оптимальність поєднання індивідуальної, групової, колективної роботи навчання на уроці);
- посилити мотивацію навчання за рахунок використання різних видів діяльності і джерел інформації (комп'ютер не є новиною на уроках інформатики, але є новим засобом на уроках інших предметів);
- формувати уміння орієнтуватися в проблемі і шукати шляхи її вирішення;
- змінити характер пізнавальної діяльності учнів;
- діагностувати помилки і оцінити результати;
- здійснювати контроль із зворотним зв'язком за наслідками діяльності учня;
- візуалізувати навчальну інформацію;
- моделювати та імітувати об'єкти, що вивчаються або досліджуються;
- забезпечити доступ до мережі інформації;
- формувати інформаційну компетенцію педагога та учнів.

На даний момент існує велика різноманітність інтернет - сервісів. Залежно від свого призначення інтернет сервіси можна розділити на групи:
1. Онлайн - газети (дошки);
2. Сервіси для створення і зберігання презентацій;
3. Сервіс для створення «Хмари слів»;
4. Сервіси для створення дидактичних ігор;
5. Сервіси для створення опитувань, анкет і тестів тощо;
6. Соціальні фотосервіси;
7. Мережеві карти знань;
8. Програми для спілкування Он-Лайн;
9. Мережеві хмарні технології – програми для створення, редагування і зберігання документів, таблиць, фотографій, презентацій та інших корисних об'єктів на віддаленому комп'ютері в мережі.
Хочемо звернути увагу на сервіс для створення та зберігання презентацій Emaze та  сервіс для створення дидактичних ігор LearningApps.
Emaze - сервіс для створення мультимедійних онлайн презентацій.
Сервіс має можливість вбудовування будь-яких мультимедійних об'єктів (аудіо-супроводу, відео, анімованих діаграм і т.д.), а також має сучасний дизайн і динамічні переходи.
Emaze дозволяє створити цікаву, сучасну презентацію для демонстрації на будь-якому навчально-виховному заході / нараді тощо.
Єдине, що потрібно - вихід в Інтернет. Крім цього, можливо розмістити (вбудувати) презентацію на сайті ПТНЗ, блозі, в соціальних мережах і т.д.
Для педагога Emaze зможе стати щоденним помічником при проведенні будь-якого уроку. Для того, щоб створити презентацію досить перейти на сайт виробника, увійти в свій особистий кабінет, вибрати тему оформлення і створити слайди проекту. Або ж можна просто завантажити вже наявну презентацію, яку сервіс автоматично переробить у 3-Д.
Як приклад, можна навести створену та вбудовану у дистанційне заняття 3-Д презентацію на тему «Навіщо потрібні блоги бібліотекарям?».
Переваги Emaze у порівнянні з офісною програмою Microsoft Power Point:
1. Створення, збереження, редагування і доступ до презентацій з будь якого пристрою. Emaze працює на принципах хмарної технології.
2. Використання великої кількості готових шаблонів.
3. Стильний дизайн і наявність трьохвимірних ефектів.
4. Збереження і перегляд готового продукту на своєму пристрої: комп'ютері, планшеті. Для цього на пристрій просто потрібно завантажити відповідну програму-переглядач.
5. Перетворення презентацій формату Power Point у формат Emaze-презентацій.
LearningApps.org є додатком Web 2.01 для підтримки навчального процесу за допомогою інтерактивних модулів. Ці модулі можуть бути використані безпосередньо під час занять, а також для самостійного вивчення. Платформа є безкоштовною і відкритою для використання.
Сервіс LearningApps має зрозумілий для користувача інтерфейс на різних мовах світу, для вибору потрібної мови необхідно в правому верхньому кутку вибрати відповідний прапорець.
У сервісі при створенні нового завдання є вибір приблизно з 19 інтерактивних вправ (шаблонів завдань): від простого вибору з безлічі - до класичної гри «Хто хоче стати мільйонером» або кросворду.
Якщо ви створюєте нову вправу, то завжди можна подивитися приклади, виконані іншими учасниками (посилання «Готові приклади»)
Клікнувши на вкладку «Всі вправи» можна переглянути створені іншими учасниками завдання, які розсортовані по категоріям. Ця галерея загальнодоступних інтерактивних завдань щодня поповнюється новими матеріалами, створеними викладачами різних країн. ЯНа сервісі переважно вправи з загально-освітніх предметів, тому викладачам та майстрам виробничого навчання доведеться створювати нові вправи.
Кожен педагог може використовувати той чи інший модуль для вирішення конкретних завдань:
- закріплення теоретичних і практичних знань, їх перевірки;
- організації різних конкурсних заходів;
- активізації пізнавальної діяльності учнів;
- застосування різних типів інтелектуальних інтерактивних завдань;
- організації дистанційної роботи.
Всі описані сервіси є досить простими у використанні, мають інтуїтивно зрозумілий інтерфейс, тому ми і не зупинялися докладно на етапах роботи в них, а більше акцентували увагу на їх дидактичних можливостях та перевагах.
На даному блозі представлено ще багато цікавих інтернет-сервісів, які можна використовувати у навчальній діяльності у ПТНЗ.
Отже, Інтернет-сервіси сьогодні стають незамінними помічниками викладача, майстра виробничого навчання, і зрештою учня в опануванні інформаційних технологій.
Характерними ознаками використання інтернет-сервісів є:
- організувати колективну діяльність;
- обмінюватись інформацією;
- дистанційно навчатися.
- формувати творчу та інтелектуальну допитливість в учнів, уміння критично та системно мислити;
- отримати учням навички елекронного навчання, використання наявних у них ПК та інших комп’ютерних гаджетів не лише для розваг, а, в першу чергу, для отримання знань та розвитку;
- підвищити рівень знань учнів із спецпредметів, а також рівень комп’ютерної грамотності учнів.

Немає коментарів:

Дописати коментар