вівторок, 31 жовтня 2017 р.

Технологія створення віртуального комплексно-методичного забезпечення

Пропоную вам розділ з опису досвіду у рамках IХ Міжнародної виставки «Інноватика в сучасній освіті – 2017» у номінації "Інтеграція змісту професійної освіти як світова тенденція розвитку освітніх технологій" з теми "Методика розробки віртуального комплексно-методичного забезпечення з професій «Продавець продовольчих товарів», «Манікюрник»".



Технологія створення віртуального комплексно-методичного забезпечення

Віртуальне комплексно-методичне забезпечення (далі ВКМЗ) професійної підготовки  – система навчально-методичної документації, засобів навчання, необхідних для повного та якісного оволодіння знаннями з певної професії відповідно до Державних стандартів професійно-технічної освіти, що ґрунтується на застосуванні сучасних педагогічних, інформаційних та інтерактивних технологій.
Створення віртуальне комплексно-методичне забезпечення з професій «Манікюрник» та «Продавець продовольчих товарів» активізує навчально-дослідницьку діяльність викладачів професійної підготовки та майстрів виробничого навчання ПТНЗ під час збору, аналізу, інтерпретації, обробки інформації. У той же час використання ВКМЗ можливе на всіх етапах навчально-виробничого процесу (рис. 1.1), як під час теоретичних занять, так і під час уроків виробничого навчання.

Рисунок 1.1 – Схема використання підрозділів розробленого ВКМЗ з професій «Манікюрник» та «Продавець продовольчих товарів» на різних етапах навчально-виробничого процесу

Тобто розділ «Теоретичне підґрунтя теми» може стати основою подачі та сприйняття навчального матеріалу, тоді як розділ «Практичний супровід» - подачі та сприйняття навчального матеріалу, а також закріплення та удосконалення знань та вмінь тощо.
Таким чином, розроблене ВКМЗ професійної підготовки виконує такі дидактичні функції (рис. 1.2.).

Рисунок 1.2 – Дидактичні функції розробленого ВКМЗ з професій «Манікюрник» та «Продавець продовольчих товарів» на різних етапах навчально-виробничого процесу

Структура розробленого ВКМЗ складається з таких підрозділів:
1. Навчальна документація (Державний стандарт професійно-технічної освіти). Вирішено не включати в структуру навчальний план, програму, поурочно-тематичне планування, оскільки ВКМЗ може бути використаний представниками різних навчальних закладів.
2. Теоретичне підґрунтя теми містить інформацію, що може бути використана під час проведення уроків професійно-теоретичної підготовки, виробничого навчання, або підготовки до них. До неї входять типові визначення, класифікації, історичні відомості, опис різних структурних елементів, аналіз функцій, хімічних та фізичних властивостей тощо. 
3. Практичний супровід – це розділ, що містить інструкційно-технологічні картки, відео чи презентації майстер-класів, правила виконання певних етапів технологічного процесу тощо. 
У даних розділах немає обмежень щодо виду інформації, це може бути презентація, відео-фрагменти, рисунки, таблиці, схеми, текст тощо.
4. Рекомендовані джерела – це список наукових праць, підручників, статей, що можуть бути використані учнями для більш глибокого вивчення теми. Під час заповнення даного розділу основним критерієм повноти наданої інформації була наявність гіперпосилань, що дасть змогу забезпечити інтерактивність даного ВКМЗ.
Під час процесу вибору технології створення даного ВКМЗ перш за все враховувалися такі критерії (рис. 1.3).

Рисунок 1.3 – Критерії вибору технології створення даного ВКМЗ

Саме таким критеріям (рис. 1.3), на нашу думку, і відповідає сервіс створення сайтів Google.
Відзначимо, що сайти Google (англ. Google Sites) - спрощений безкоштовний хостинг на базі структурованої вікі. Даний сервіс дозволяє за допомогою технології wiki зробити інформацію доступною для людей, які потребують її швидкої подачі. 
Важливою перевагою є те, що користувачі сайту можуть працювати разом, додавати інформацію з інших додатків Google, наприклад Документи Google, Blogger, YouTube, рисунки Google, GoogleForm, LearningApps тощо..
До того ж розробник сайту може запрошувати інших користувачів для спільної роботи над сайтом, контролювати їх доступ до матеріалів. Таким чином ВКМЗ може бути використане у приватному режимі, наприклад, для регіонального доступу, що можна отримати тільки після авторизації.
Варто відмітити, також і те, що, маючи акант у Google, можна автоматично реєструватися на різних освітніх сервісах (таких як, наприклад, LearningApps, РаdLet, Emaze тощо). Використання інтернет-сервісів (сайтів, що педагоги можуть викоритовути для створення електронних дидактичних матералів) дозволяє педагогу вирішити задачі, представлені на рис. 1.4.

Рисунок 1.4 – Задачі, що вирішує педагог за допомогою використання освітніх інтернет-сервісів




Немає коментарів:

Дописати коментар