Освітній блог – це інтернет-ресурс освітнього призначення, що має певну структуру сторінок, дизайн, який вирізняє його з поміж інших, та гіпертекстові посилання.
Сукупність блогів, являє собою блогосферу.
Освітні блоги виконують декілька функцій:
1) блог, як середовище навчання;
2) презентація результатів своєї професійної діяльності;
3) вирішення проблемних питань у професійній галузі.
Чому блог є більш зручним інструментом для педагога? Чим же блог відрізняється від сайту або ж від сторінки в соціальних мережах?
Сукупність блогів, являє собою блогосферу.
Освітні блоги виконують декілька функцій:
1) блог, як середовище навчання;
2) презентація результатів своєї професійної діяльності;
3) вирішення проблемних питань у професійній галузі.
Чому блог є більш зручним інструментом для педагога? Чим же блог відрізняється від сайту або ж від сторінки в соціальних мережах?
Порівняння сторінки педагога у соціальних мережах, веб-сайту та блогу
Ознака
|
Сторінка в
соцмережі
|
Веб-сайт
|
Блог
|
Простота
створення
|
Для створення не
потрібно спеціальних знань
|
Потрібні знання
мови HTML, комп’ютерної
верстки, навички програмуванння
|
Для створення не
потрібно спеціальних знань
|
Можливість
створення структури
|
Немає
|
Є можливість
створення структури сторінок
|
Є можливість створення
структури сторінок
|
Розміщення
текстової, графічної, мультимедійної, відео-інформації
|
+
|
+
|
+
|
Можливість
коментування, ведення дискусії
|
+
|
Зазвичай
можливість коментування дописів відсутня
|
+
|
Розміщення
власних матеріалів без створення окремо електронного диску
|
-
|
Обсяг диску
визначається умовами надання послуг хостинг провайдером
|
Електронний диск
ємністю 15 Гбт
|
Інформація, що
знаходиться в центрі уваги користувача
|
Інформація
власної сторінки (новини, повідомлення тощо)
|
Інформація
веб-сайту
|
Інформація блогу
|
Вартість
користування
|
Безкоштовно
|
Є визначена ціна
залежно від обсягу інформації на сайті, серверу де знаходиться сайт. Виняток
становлять безкоштовні платформи, проте їх недолік – обмеження в обсязі
інформації, можливостях дизайну і постійна нав’язлива реклама при перегляді
сайту
|
Безкоштовно
|
Отже, блоги мають багато переваг перед соцмережами і веб-сайтами.
Як можна використовувати блог у педагогічній діяльності? Навіщо він потрібен викладачу чи майстру виробничого навчання?
По-перше, для розміщення матеріалів та посилань на веб-ресурсі (розміщення та розповсюдження навчальних, методичних матеріалів та посилань на них);
По-друге, для участі (організації) в он-лайн дискусії (залишаючи коментар до вашого повідомлення, ваші учні, колеги і батьки стають учасниками дискусії);
По-третє, для створення публікацій (створення власної он-лайн- газети);
По-четверте, блог може стати дошкою оголошень (поширення віртуальних оголошень);
По-п'яте, блог педагога - це пульт управління учнівськими блогами (допомога учням у створенні власних блогів);
По-шосте, розмістивши на блозі план майбутнього уроку, викладач дає змогу учням заздалегідь підготуватися до нього;
По-сьоме, блог включає засоби мультимедіа, тому може слугувати для демонстрації наочності на уроці, вбудовані відеоматеріали, презентації, аудіо лекції – це колекція технічних засобів навчання для уроку;
По-восьме, блог - помічник викладача як організатора (для організації і проведення позакласних заходів);
По-дев'яте, на блозі є можливість зворотнього зв'язку (для тісного контакту з учнями, колегами, батьками);
І нарешті, блог - це справжній інтерактивний сайт (використовуючи можливості гіперпосилань, архівування, вбудованих мультимедіа, можна створити сучасний інтерактивний веб-сайт)
Отже, створення освітнього блогу є одним із засобів підвищення ІКТ-компетентності педагога.
Немає коментарів:
Дописати коментар